24 augustus 2017

Bijzonder aanbieding:
Schaakbord Preto Paulo Mosés (Portugal)

Bord losse tegels 244 x 244 cm

Beelden (marmer) van 42 tot 66 cm

32 stuks

Prijzen op aanvraag

24 augustus 2017

Bijzonder aanbieding:
Schaakbord Bernadette Te Wierik (Nederland)

Bord op tafel 85 x 85 cm

Beelden (keramiek) van 15 tot 25 cm

Prijzen op aanvraag

24 augustus 2017

Bijzonder aanbieding:
Schaakbord Carlo Zoli (Italië)

Bord marmeren tegels één geheel

164 x 164 cm

Beelden in brons van 28 tot60 cm

32 stuks

Prijzen op aanvraag

23 augustus 2017

Bijzondere aanbieding:
Angelvy (Frankrijk)

“Neerhof”

Doek: 38 x 46 cm

Lijst: 60 x 68 cm

Stuur een mailtje voor prijzen.

19 december 2016

,

Marianne Van Schaijk

  • Beelden
  • (Acryl)

Na de opleiding aan de koninklijke Academie, afdeling Monumentale Vormgeving in ’s Hertgenbosch te hebben afgesloten, kreeg zij in 1971/72 de kans deel te nemen aan de leergang Kunststoffen van TNO in Delft. Daar maakte zij kennis met de mogelijkheden en eigenschappen van acrylaat.

Van Schaijk borduurt nu inventief voort op het opwaartse lijnenspel van haar vroegere monumentaal waterobject van staal uit 1990, en stort zich mentaal in een gotische avontuur. Het virtueel aftasten van de hemel, het overdrachtelijk oprichten en het concreet verheffen nemen gaandeweg een enorme vlucht. In essentie schept ze al slijpend en schurend, kleine kathedralen van kunststof`.

Ze kiest, ook bij de strakke sokkels, bewust en gedecideerd voor eenvoud, helderheid en transparantie.

Het in wezen oeroude basismateriaal acrylaat komt voort uit inktzwarte aardolie maar fungeert in handen van Van Schaijk als geraffineerde drager én verrassende vanger van licht. Object én weerspiegelde omgeving worden, soms in combinatie met het element water, mysterieus één. Af en toe brengt ze bij wijze van contrapunt in het geslepen materiaal flinterdunne kleurige lijnen aan. Het zijn minimale ingrepen met verstrekkende visuele gevolgen.

19 november 2016

Francis Méan

  • Beelden
  • (Brons)
  • Kleur etsen

Francis Méan (°1952, Luik) is een Belgische beeldend kunstenaar, die woont en werkt in Leuven. Hij genoot zijn opleiding in het Instituut Supérieur des beaux Arts St.Luc te Luik. Hij slaagde er in een internationale carrière op te bouwen. Hij exposeerde in België, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Luxemburg, Zweden, Canada en USA. Zijn werk is opgenomen in de collecties van nationale en internationale musea, bedrijven en in vele privé collecties.

In zijn oeuvre speelt de spanning tussen hemel en aarde een grote rol. Hierbij is de link naar de Bijbelse thematiek nooit ver weg. Zijn expressieve schilderijen laten zich opmerken door wat een eeuwige strijd lijkt tussen de natuur en het goddelijke en de mens die zich daar ergens tussen bevindt.

Een nieuwe uitdaging vindt Francis in de wereld van de derde démentie.Hij wil personages creëren In  brons, die levensvreugde uitstralen. Deze uitdrukking zoekt hij vooral in de houding van de personages, niet zo zeer in hun gezicht. De beelden houdt hij bewust neutraal en geslachtsloos. Wat hem vooral interesseert is de bewegingen het lichaam: spontaan en snel, voorbijgaand, soms grappig in de houding die de mens bewust aanneemt. In een wereld die soms lijkt te vergeten dat het leven een geschenk is, weet hij feilloos de spontane momenten van levensvreugde te vangen in zijn beelden.

14 november 2016

,

Peter Hermans

  • Schilderijen

Peter Hermans is geboren in Weert in 1950. Hij woont en werkt in Ell, een dorp in de gemeente Leudal van het mooie Limburg van Nederland. Op 14 jarige leeftijd is Peter begonnen met tekenen en schilderen en werd geïnspireerd door Picasso, Lucebert, Constant Permeke en Karel Appel.

Zijn huidige stijl ontwikkelde zich na meerdere omzwervingen welke hij heeft opgedaan  in het dagelijks leven, musea en kunstboeken. Daarnaast ook door zijn grafische achtergrond en beroep als professioneel lithograaf, waarbij hij in contact kwam met allerleiverschillende kunstvormen.

Door middel van expressieve penseelstreken en met een kleurrijk palet geeft Peter mensen en dieren in allerlei situaties een prominente plaats in zijn werk.

Werken van Peter zijn niet in één blik te vangen en nodigen uit om intensiever te kijken en zo meer facetten te ontdekken en te ondergaan.

13 november 2016

,

Eric Goede

  • Beelden
  • (Brons)

‘Het gaat om de vitale beweging in dat lijf’

Sensuele beelden maakt hij, uitgevoerd in een grenzeloze perfectie. In elk beeld vind je een bijzondere paradox terug. Want Erics beelden gaan over beweging én over stilstand. Verstilde beweging dus, ‘koud gemaakte’ vitaliteit. Een ode aan het leven, aan de kwetsbaarheid ervan, en aan de mens die kan en meestal ook wil streven naar perfectie.

Op de vraag “Wat zoekt u in uw beelden?” antwoordde Eric: “BEWEGING. LEVENSKRACHT. VITALITEIT.” Het ultieme moment dat eigenlijk niet kan – maar toch kan -. Omdat mensen (mijn figuren) leven en bewegen. De houdingen die ik zoek voor mijn figuren zijn niet mogelijk in een stilstaand beeld: een mens zou vallen. Daarom moet ik de beelden heel secuur op de sokkel monteren. Wat ik maak wàs dus letterlijk in beweging- en wordt door mij stilgezet.”

16 april 2015

,

Frank Boogaard

  • Beelden
  • (Brons)

Frank Boogaard modelleert zijn abstracte sculpturen in was. Grootse gebaren, bewegingen worden verstild en bevroren in brons. Bij het boetseren in was ervaart hij de mogelijkheid om uitbundig, maar toch gecontroleerd te kunnen vormen. De in brons gegoten, exclusieve, abstracte beelden zijn allemaal unica’s. De afwerking getuigt van vakmanschap. Bij het patineren streeft hij eveneens naar perfectie. Zijn patine biedt hem de mogelijkheid om met kleur een extra dementie aan zijn bronsplastieken toe te voegen.

Frank Boogaard is steeds op zoek naar monumentale vormen voor buitenbeelden. De kleinere beelden, kleine gestolde bewegingen, als materialisatie van zijn emoties, zijn zeer geschikt in elk interieur.

16 april 2015

,

Ineke Voigt

  • Schilderijen

Aanvankelijk schilderde Ineke Voigt figuratief. Vooral haar stillevens en bloemen waren erg gegeerd. De behoefte om vrijer, spontaner te werken, bracht haar tot abstract werk. Ze gebruikte voornamelijk acrylverf met collages, die zorgen voor een beheerste textuur. Stoffen, papier, karton, touw en andere materialen worden hiervoor gebruikt. Haar kleurenpalet, meestal warme herfsttinten, zijn een streling voor het oog. De doeken geven een doorleefde indruk, door de vele lagen verf die aangebracht worden.

Een verhaal moet je in haar werk niet zoeken. Haar kunstwerken passen zowel in het klassieke als in het eigentijdse, strakkere interieur.